Features current collection interregional electric train
DOI:
https://doi.org/10.15802/etr.v0i7.42294Keywords:
interregional train, spring and air suspension, pantograph, catenary, current collector, irregularity factor elasticityAbstract
By increasing, the speed of CSE on the railways of Ukraine became necessary to improve the design of overhead lines and current collectors. Appearance on steel mains electric, capable of speeds up to 160 km / h, revealed problems with current collector, which previously did not exist because of the lower rate of CSE. It turned out that mounted in the early 60s compensated catenary , designed for speeds up to 160 km / h , is unable to provide reliable current collection , as experimentally verify its specifications could not be due to the lower rate of EPS .
The article describes some of the features in the current collection of interregional trains and provides an analysis of changes in the elasticity coefficient of irregularity typical overhead lines operating in Ukraine, on the ambient temperature. It is shown that the modernization of the contact network for high-speed trains need to change the design parameters of catenary and elasticity to align the catenary in the span to replace copper contact wires and cables carrying on bronze , having a high mechanical strength.References
Grajnert J.. Podstawy teoretyczno – doświadczalne projectowania zawieszen pneumatyczych. – Wrocław: Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, 1996. – 180 р.
Нормы для расчета и проектирования новых и модернизируемых вагонов железных дорог МПС колеи 1520 мм (несамоходных). – М.: ВНИИВ-ВНИИЖТ, 1983. – 261 с.
Нормы для расчета и проектирования вагонов железных дорог МПС колеи 1520 мм (несамоходных). – М.: ГосНИИВ-ВНИИЖТ, 1996. – 319 с.
Максимчук В.Ф. Стратегічні задачі та пріори-тети розвитку господарства електрифікації та елек-тропостачання / В.Ф. Максимчук// Електрифікація транспорту – 2013. - № 5. – с.99 - 105.
Справочник по электроснабжению железных дорог. Т.2 / под. ред. К.Г. Марквардта. – М.: Транс-порт, 1981. – 392 с.
ВБН В.2.3-2-2009 Споруди транспорту. Елек-трифікація залізниць. Норми проектування. К.: 2009. – 143 с.
REFERENCES
Grajnert J. Podstawy teoretyczno – doświadczalne projectowania zawieszen pneumatyczych. – Wrocław: Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, 1996.–180р.
Normy dlya rascheta i proyektirovaniya novykh i moderniziruyemykh vagonov zheleznykh dorog MPS kolei 1520 mm (nesamokhodnykh) [Norms for calculation and design of new and upgraded railway wagons IPU 1520 mm gauge (non-self)]. – M.: VNIIV-VNIIZHT, 1983. – 261 р.
Normy dlya rascheta i proyektirovaniya vagonov zheleznykh dorog MPS kolei 1520 mm (nesamokhodnykh) [Norms for calculation and design of railway wagons IPU 1520 mm gauge (non-self)]. – M.: GosNIIV-VNIIZHT, 1996. – 319 р.
Maksimchuk V.F. Strategíchní zadachí ta príoriteti rozvitku gospodarstva yelektrifíkatsíí̈ ta yelektropostachannya [Maximchuk VF Strategic objectives and development priorities direction electrification and power supply] / V.F. Maksimchuk// Elektrifíkatsíya transportu – 2013. - № 5. – р.99 - 105.
Spravochnik po elektrosnabzheniyu zheleznykh dorog [Reference supply railways. V.2]. T.2 / pod. red. K.G. Markvardta. – M.: Transport, 1981. – 392 р.
VBN V.2.3-2-2009 Sporudi transportu. Yelektrifíkatsíya zalíznits'. Normi proyektuvannya [VBI B.2.3-2-2009 Сonstructions of transport. Electrification of railways. Design standards]. K.: 2009. – 143 р.
Downloads
Published
Issue
Section
License
При направленні статті в редакцію, автор гарантує, що стаття надається для публікації уперше і раніше не була опублікована в інших виданнях повністю або частково.
Підписанням ліцензійного договору автор(и) підтверджує(ють), що має(ють) виняткове авторське право на статтю і передає(ють) невиняткові права на свою статтю видавництву журналу «Електрифікація транспорту» для публікації в черговому номері журналу. Автор(и) так само дає(ють) згоду на передачу і розміщення електронної версії своєї статті на сайтах баз даних, створюваних і поширюваних через Інтернет.