Emergency processes on the first control zone of voltage converter at AC electric locomotive and providing its operability
DOI:
https://doi.org/10.15802/etr.v0i6.24360Keywords:
AC electric locomotive, traction motor, thyristor converter, rectifier, thyristor shoulders, control algorithm, control impulses, emergency processes, rectified current, coefficient of relative pulsation, power factorAbstract
The article examines the processes of emergency thyristor converter (rectifier) AC electric traction mode on the first control zone rectified voltage strength resulting from crossing the control pulses on the shoulders of the rectifier because of failure of the electronic components output amplifiers pulse shaping system PSS. Proposed technical solutions to eliminate the negative impact of the NIJ - disturbance thyristor converter to work tiveness electric . The mathematical modeling of emergency processes of the rectifier with a nominal ( typical ) and the proposed algorithms management converter. Chart shows the disturbance in a typical rectifier and the proposed control algorithms on a mathematical model and experimental tests on a plot of electric VL80R Tataurovo - East Siberian Boyarsky of railways. The quantitative and qualitative results of simulation and experiment.References
Капустин, Л.Д. Обеспечение надёжности системы управления электроподвижного состава с тиристорными преобразователями [Текст] Л. Д. Капустин // Вестник ВНИИЖТ. – 1975. – №2. – С. 5-9.
Тихменев Б. Н. Потенциальные условия работы тиристоров в выпрямительно-инверторном преобразователе электровоза ВЛ80Р [Текст] / Б.Н. Тихменев, Ю.В. Басов, В.В. Находкин // сб. науч. тр. ВНИИЖТ. – 1984. – М. – С. 9-20.
Патент № 2322749 Российская Федерация, МПК Н02М 5/42, B60L 9/12, 2006 г.; Опубл. 20.04.2008; Бюл. № 11. Способ управления многозонным выпрямителем однофазного переменного тока / авторы Власьевский С.В., Бабичук А.К., Мельниченко О. В.
REFERENCES
Kapustin L.D. Obespechenie nadezhnosti sistemy upravleniya elektropodvizhnogo sostava s tiristornymi preobrazovatelyami [Ensuring the reliability of the control system of electric rolling stock with thyristor converters] Vestnik Vserossiyskogo nauchno-issledovatel'skogo instituta zheleznodorozhnogo transporta [Bulletin of the Russian Scientific Research Institute of Railway Transport], 1975, no. 2, pp. 5-9
Tikhmenev B.N., Basov Yu.V., Nakhodkin V.V. Potentsial'nye usloviya raboty tiristorov v vypryamitel'no-invertornom preobrazovatele elektrovoza VL80R [Potential working conditions thyristor rectifier-inverter converter electric locomotive VL80R], Moscow, collection of scientific papers of the Russian Scientific Research Institute of Railway Transport, 1984, pp. 9-20
Vlasyevsky S.V., Babichuk A.K., Melnichenko O.V., e.a. Sposob upravleniya mnogozonnym vypryamitelem odnofaznogo peremennogo toka [The control method of multi-zone single-phase rectifier AC]. Patent, no. 2322749, 2006.
Downloads
Published
Issue
Section
License
При направленні статті в редакцію, автор гарантує, що стаття надається для публікації уперше і раніше не була опублікована в інших виданнях повністю або частково.
Підписанням ліцензійного договору автор(и) підтверджує(ють), що має(ють) виняткове авторське право на статтю і передає(ють) невиняткові права на свою статтю видавництву журналу «Електрифікація транспорту» для публікації в черговому номері журналу. Автор(и) так само дає(ють) згоду на передачу і розміщення електронної версії своєї статті на сайтах баз даних, створюваних і поширюваних через Інтернет.