Cooperation of electric locomotives of direct- current 2EC6 and 2EC10 with a contact network on the lvov ferrous road at operating tests
DOI:
https://doi.org/10.15802/etr.v0i4.18056Keywords:
electric locomotive, DC, contact network, pantograph, tests.Abstract
Descriptions of electric locomotives of Vl10 and Vl11m are in-process analyzed, which are exploited on the Lvov ferrous road. The estimation of charts of forming of trains is given with these electric locomotives in a head and tail of train on the mountain pass of Carpathians depending on his weight. The prospect of replace-ment of old electric locomotives modern Russian mobile composition of the third generation is considered 2ǭǹ6 and 2ǭǹ10. A remark to co-operation of electric locomotives is resulted 2ǭǹ6 and 2ǭǹ10 with a contact network on the area of Lions – Mukachevo – Chop during operating tests on the Lvov ferrous road. Formed recommen dation in relation to the removal of failings during exploitation of new pantographs and power chart of electric locomotives on flat and mountain areas in the modes of traction and braking.
References
Электровоз ВЛ11м. Руководство по эксплуатации. - М. Транспорт, 1994. – 416 С.
Электровозы ВЛ10 и ВЛ10у. Руководство по эксплуатации. Под ред. О.А. Кикнадзе – М. Транспорт, 1981. – 519 С.
Наказ 755/Н від 12.12.2005. Про порядок формування та руху пасажирських, вантажних поїздів через Карпатські перевали електровозами серії ВЛ10, ВЛ11м із застосуванням рекуперативного гальмування. – Л.: Управління Львівської залізниці, 2005 – 3 С.
Электровоз грузовой постоянного тока 2ЭС6 с коллекторными тяговыми двигателями. Руководство по эксплуатации. – В.П. Уральские локомотивы, 2008. – 1202 С.
Электровоз магистральный грузовой посто-янного тока 2ЭС10. Руководство по эксплуатации. – В.П. Уральские локомотивы, 2011. – 1154 С.
REFERENCES
Elektrovoz VL11m. Rukovodstvo po ekspluatacii [Electric locomotive of VL11m. Guidance on exploitation.].Moscow, Transport Publ., 1994, p. 416.
Elektrovozy VL10 i VL10u. Rukovodstvo po ekspluatacii. O.A. Kiknadze. [Electric locomotives of VL10 and VL10y. Guidance on exploitation.]. – Moscow, Transport Publ., 1981, p. 519.
Pro porjadok formuvannja ta ruhu pasazhirs'kih, vantazhnih poїzdіv cherez Karpats'kі perevali elektrovozami serії VL10, VL11m іz zastosuvannjam rekuperativnogo gal'muvannja [About the order of form-ing and motion of passenger, freight trains through the mountain passes of Carpathians by the electric locomotives of series of VL10, VL11m with the use of the recuperating braking]. Lviv, Management of the Lvov railway, 2005, p. 3.
Elektrovoz gruzovoj postojannogo toka 2JeS6 s kollektornymi tjagovymi dvigateljami. Rukovodstvo po ekspluatacii [An electric locomotive is freight direct-current of 2ES6 with collector hauling engines. Guidance on exploitation]. V.P. the Ural locomotives, 2008, p. 1202.
Elektrovoz magistral'nyj gruzovoj postojannogo toka 2ES10. Rukovodstvo po ekspluatacii [An electric locomotive is main freight direct-current of 2ES10. Guidance on exploitation.]. V.P. the Ural locomotives, 2011, p. 1154.
Downloads
Published
Issue
Section
License
При направленні статті в редакцію, автор гарантує, що стаття надається для публікації уперше і раніше не була опублікована в інших виданнях повністю або частково.
Підписанням ліцензійного договору автор(и) підтверджує(ють), що має(ють) виняткове авторське право на статтю і передає(ють) невиняткові права на свою статтю видавництву журналу «Електрифікація транспорту» для публікації в черговому номері журналу. Автор(и) так само дає(ють) згоду на передачу і розміщення електронної версії своєї статті на сайтах баз даних, створюваних і поширюваних через Інтернет.