Construction principles of electric circuit of auxiliary converter of train with asynchronous traction drive
DOI:
https://doi.org/10.15802/etr.v0i10.83518Keywords:
train, asynchronous drive, auxiliary converter, high frequency transformer, autonomous voltage inverter, auxiliary machines, resonant converterAbstract
The rational structure of the converter circuit auxiliary electric with asynchronous traction drive for the railways of Ukraine was determined. As a result of the analysis was to determine the main structure of the circuit using the input choppers, the circuit directly connecting single-phase autonomous inverter, circuit directly connecting the three-phase autonomous inverter. Found that the most rational structure is the circuit of direct connection of single-phase voltage inverter autonomous. In such a circuit for electrical isolation of high voltage circuits with low-voltage circuits using high frequency transformer. As the converter can be used resonance inverter or three-level voltage inverter. Applying this will reduce the weight and volume of auxiliary inverter, and the use of a three-level inverter will enable to reduce the class of power semiconductor devices, and accordingly, the cost of the converter.
References
Pronin M. V., Vorontsov A. G., Krutyakova E. A Silovyie polnostyu upravlyaemyie poluprovodnikovyie preobrazovateli (modelirovanie i raschet) [Power fully controllable semiconductor converters (modeling and calculation)]. SPb, «Elektrosila» Publ., 2003. 172 p.
Zabarilo D. O. Printsipi pobudovi silovih shem bagatosistemnih elektrovozIv novogo pokolInnya [Constructions principles of power circuits of new generation multi systems electric locomotive] Lokomotiv-inform – Locomotive-inform, 2013, vol. 8 (86), pp. 4-12.
Visin N. G., Vlasenko B. T., Zabarilo D. A. Povyishenie nadezhnosti rabotyi sistem avtomaticheskogo upravleniya elektropoezdov [Improving the reliability of trains automatic control systems]. Dn-vsk: Izd-vo Makovetskiy, 2012. 256 p.
Litovchenko V. V., Sharov V. A., Barantsev O. B., Korzina E. V. Osobennosti tyagovogo privoda elektropoezda ED6 [Features of traction drive of train ED6]. Lokomotiv – Locomotive, 2002, vol. 8, pp. 17-19.
Sirotinkin S. B., Kupriyanov M. V. Znakomtes: elektropoezd ED6 [Meet train ED6]. Lokomotiv – Locomotive, 2001, vol. 7, pp. 40-42.
Steiner M., Reinold H. Medium frequency topology in railway applications / Power Electronics and Applications. – Aalborg, 2-5 Sept, 2007. –. P 1-10.
Hoffman H., Piepenbreier B. High voltage IGBTs and medium frequency transformer in DC-DC converters for railway applications / Power Electronics Drive Automation and Motion (SPEEDAM) – Pisa, 14-16 June, 2010. – P. 744-749.
Downloads
Published
Issue
Section
License
При направленні статті в редакцію, автор гарантує, що стаття надається для публікації уперше і раніше не була опублікована в інших виданнях повністю або частково.
Підписанням ліцензійного договору автор(и) підтверджує(ють), що має(ють) виняткове авторське право на статтю і передає(ють) невиняткові права на свою статтю видавництву журналу «Електрифікація транспорту» для публікації в черговому номері журналу. Автор(и) так само дає(ють) згоду на передачу і розміщення електронної версії своєї статті на сайтах баз даних, створюваних і поширюваних через Інтернет.