Optimization undercarriage velocity of freight trains on railway direction under optimal by energy train schedule
DOI:
https://doi.org/10.15802/etr.v0i9.51733Keywords:
train speed, energy-efficient schedule, weight trainAbstract
The aim of the study is to develop a methodology for determining the rational speeds of passenger and freight trains on the railway direction Znamenka - Odessa. The main objective of the study is to assess the impact of running speeds of freight trains on electrified infrastructure parameters of alternating current rail Znamianka - Odessa. Object of research supports AC electrified railway line Znamianka - Odessa. The subject of research is the process of crossing freight trains on the railway Znamianka - Odessa with different rules of supply. The method of research is a systematic approach to the problem of freight trains crossing different mass on the rail direction. Scientific novelty is the definition of rational speeds of freight trains of varying weight at an accelerated movement of passenger trains.References
Бакланов, А. А. Принципы выбора энергооптимальных скоростей движения и режима работы электровоза [Текст] / Доклады четвертой Международной научно-технической конференции «Состояние и перспективы развития электроподвижного состава». – Новочеркасск: ОмГУПС, 2003. – С. 118 – 120.
Бакланов, А. А. Энергетический баланс движения для решения задач снижения расхода электроэнергии на тягу поездов [Текст] / А.А. Бак-ланов // Транспорт: наука, техника, управление / ВИНИТИ. – 2005. - №6. – С. 32 – 35.
Полянин, Г.Е. Рекомендации по выбору оптимальных скоростей движения и весовых норм грузовых поездов на участке железной дороги [Текст] / Г.Е. Полянин // Повышение тягово-энергетической эффективности магистральных электровозов: Межвузовский тематический сборник научных трудов. – Омск: ОМИИТ. – 1989. – С. 28 – 34.
Малькевич, Н.А. Ресурсосберегающие технологии в поездной работе [Текст] / Н.А. Малькевич, М.И. Шкурин, Н.Ф. Зеньчук // Самарский ин-т инж. ж.-д. транспорта: Межвузовский сб. науч. Трудов. – 2001. – №21. – С. 340 – 344.
Кузнецов, В. Г. Розробка наукових принципів зменшення витрат електроенергії в тяговій мережі постійного струму шляхом регулювання транспортного потоку [Текст] / В.Г. Кузнецов, К.О. Калашников // Електрифікація транспорту: науковий журнал. – Д: ДНУЗТ. – 2014. – №8. – С. 104-109.
Вебер, П. Ю. К вопросу определения скорости движения на железных дорогах Европы [Текст] / П.Ю. Вебер // Железные дороги мира. -1983. - №5. - С. 2-5.
Оптимальные с экономической точки зрения максимальные скорости на Австралийских федеральных железных дорогах [Текст] // Железнодорожный транспорт за рубежом: ЭИ / ЦНИИТЭИ МПС. – 1995. – Сер. 1. – Вып. 5. – С. 5-19.
Оценка существующих нормативов ограничения скорости движения поездов (США) [Текст] // Управление, логистика и информатика на транспорте: ЭИ/ВИНИТИ. – 1999. – №15.
Логвінова Н.О. Моделювання роботи залізничної інфраструктури з паралельними ходами [Текст] / Н. О. Логвінова, Р. В. Вернигора, О. Ю. Папахов, // Науковий Вісник НГУ. – Д.: НГУ, 2013. – Вип. 3. – С. 93-102.
Вернигора Р. В. Аналітичний розрахунок коефіцієнтів зйому вантажних поїздів пасажирськими в умовах швидкісного руху [Текст] / Р.В. Вернигора, О. Ю. Папахов, Н. О. Логвінова // Східно-Європейський журнал передових технологій. – 2013. – № 2/3 (62) . – С. 51-55.
Логвінова Н. О. Методика визначення собівартості вантажних перевезень на електрифікованих ділянках [Текст]/ Н.О. Логвінова // Проблеми та пер¬спективи розвитку залізничного транспорту: 71 міжнар. наук.-практ. конф., 14-15 квітня 2011 р.: тези доп. – Дніпропетровськ: ДНУЗТ. – 2011. – С. 138-139.
REFERENCES
Baklanov, A. Guidelines on choosing energooptimalnyh speeds and modes of operation of electric [Text] / Report of the Fourth International Scientific Conference "Status and prospects of development of electric rolling stock." - Novocherkassk: OmGUPS, 2003, pp. 118 – 120.
Baklanov, A. The energy balance of the movement to address the problem of reducing energy consumption for traction [Text] / A. Baklanov // Transport: science, technology, management / VINITI, 2005, No. 6, pp. 32 – 35.
Polyanin, G. Guidelines for selecting the optimum speeds and weight standards of freight trains on the railway [Text] / G. Polyanin // Improving the energy efficiency of the trailer electric locomotives: Interuniversity thematic collection of scientific papers. - Omsk: OMIIT, 1989, pp. 28-34.
Malkevich, N, Shkurin, M, Zenchuk, N Resource-saving technologies in the train [Text] / N. Malkevich, M. Shkurin, N. Zenchuk // Samara Inst Ing. railroad Transportation: Intercollegiate Sat scientific. Proceedings, 2001, No. 21, pp. 340 – 344.
Kuznetsov, V, Kalashnikov K. Rozrobka naukovo printsipіv zmenshennya vitrat elektroenergії in tyagovіy merezhi postіynogo struma shlyakhom regulyuvannya traffic flows [Text] / V. Kuznetsov, K. Kalashnikov // Electrification of transport. D: DNURT, 2014, No. 8, pp. 104-109.
Weber, P. On the question of determining the speed of railways in Europe [Text] / P. Weber // Railways of the world, 1983, No. 5, pp. 2-5.
The optimal from an economic point of view, the maximum speed on the Australian Federal Railways [Text] // Rail abroad: EI / TSNIITEI MPS, 1995, Ser. 1, No. 5, pp. 5-19.
Assessment of existing regulations limit the speed of trains (USA) [Text] // management, logistics and informatics in transport: EI / VINITI, 1999, № 15.
Logvіnova N. Modelyuvannya roboty zalіznichnoyi іnfrastrukturi z parallelnimy hodamy [Text] / N. Logvіnova, R. Vernigora, А. Papakhov, Naukova // News of the NSU. D .: NSU, 2013, Iss. 3, p. 93-102.
Vernigora R. Analіtichny rozrahunok koefіtsіyentіv zyomu vantazhnih poyizdіv pasazhirskimi v umovakh shvidkisnogo ruhu [Text] / R. Vernigora, A. Papakhov, N. Logvіnova // Shіdno-Yevropeyskiy Journal peredovykh tehnologіy, 2013, No 2/3 (62), pp. 51-55.
Logvіnova N. Methodyka viznachennya sobіvartostі vantazhnih perevezen na elektrifіkovanih dіlyankah [Text] / N. Logvіnova // Problemy ta perspektyvy rozvitku zaliznicnovo transporut: 71 mіzhnar. nauk.-pract. conf., 2011, Dnipropetrovs'k: DNURT, 2011, pp. 138-139.
Downloads
Published
Issue
Section
License
При направленні статті в редакцію, автор гарантує, що стаття надається для публікації уперше і раніше не була опублікована в інших виданнях повністю або частково.
Підписанням ліцензійного договору автор(и) підтверджує(ють), що має(ють) виняткове авторське право на статтю і передає(ють) невиняткові права на свою статтю видавництву журналу «Електрифікація транспорту» для публікації в черговому номері журналу. Автор(и) так само дає(ють) згоду на передачу і розміщення електронної версії своєї статті на сайтах баз даних, створюваних і поширюваних через Інтернет.