Implementation of new electric locomotives
DOI:
https://doi.org/10.15802/etr.v0i8.42907Keywords:
electrification, traction characteristics, energy consumption, direct current, alternating currentAbstract
This article examines the questions of energy intensity of freight train moving at different sites on the steepness of the ascent of the railway. We investigate the conditions under which should be introduced in place of diesel electric propulsion, as well as the effectiveness of the replacement of obsolete electric locomotives both AC and DC. To achieve the objectives of the study analyzed the fleet of locomotives that operate at the moment, used mathematical modeling of trains and the main trailer energy indicators for the various series of locomotives. The calculations concluded feasibility translation trunk lines (especially the single track) for electric traction and the introduction of modern locomotives.References
Програма електрифікації залізниць України на 2011-2016 рр. / Затв. наказом Укрзалізниці від 10.06.2011 р. № 274-Ц. – К., 2011.
Програма оновлення локомотивного парку залізниць України на 2012-2016 рр. / Затв. постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2011 р. №840. – К., 2011.
Правила тяговых расчетов для поездной работы. – М.: Транспорт, 1985. – 287 с.
Гребенюк, П. Т. Тяговые расчеты: Справочник / Под ред. П. Т. Гребенюка. – М.: Транспорт, 1987. – 272 с.
Мутинштейн Л. А. Метод постоянных перегонных скоростей для оценки энергозатрат на тягу поездов / Л. А. Мутинштейн, А. В. Лохач, С. А. Виноградов, Т. В. Виноградова, И. И. Мерман // Вестник ВНИИЖТ. – № 4. – 2000. – С. 16-19.
Корженевич І. П. Вплив підвищення швидкості руху поїздів на витрати енергоресурсів / І. П. Корженевич, М. Б. Курган, Ю. С. Бараш, Д. М. Курган // Вісн. Дніпропетр. нац. ун-ту залізн. трансп. ім. акад. В. Лазаряна. – Д.: Вид-во ДНУЗТ, 2008. – Вип. 20. – С. 233-239.
Курган М. Б. Системний підхід до вирішення задачі енергозбереження в колійному господарстві / М. Б. Курган, С. Ю. Байдак, Н. П. Хмелевська// Ма-теріали IV Міжнародної науково-практичної конфе-ренції (Воловець, 11 червня – 14 липня 2013 р.) –Д.: ДНУЗТ, 2013. – С. 59-60.
REFERENCES
Prohrama elektryfikatsiyi zaliznyts' Ukrayiny na 2011-2016 rr. [Program of electrification the railways of Ukraine for 2011-2016]. Kyiv, 2011.
Prohrama onovlennya lokomotyvnoho parku zaliznyts' Ukrayiny na 2012-2016 rr. [Locomotive fleet renewal program railways of Ukraine for 2012-2016]. Kyiv, 2011.
Pravila tyagovykh raschetov dlya poezdnoy raboty [Terms traction calculations for train operation]. Moskow, Transport Publ., 1985. 287 p.
Grebenyuk P. T. Tyagovye raschety: Spravochnik [Traction calculations: Guide]. Moskow, Transport Publ., 1987. 272 p.
Mutinshteyn L. A., Lohach A. V., Merman I. I., Vinogradov S. A., Vinogradova T. V. Metod post-oyannyih peregonnyih skorostey dlya otsenki ener-gozatrat na tyagu poezdov [Constant boiling speeds to assess energy for traction]. – Vestnik VNIIZhT [Bulletin of VNIIZhT],2000, issue 4, pp. 16-19.
Korzhenevich I. P., Kurgan M. B., Barash Yu. S., Kurgan D. M. Vpliv pidvischennya shvidkosti ruhu poyizdiv na vitrati energoresursiv [The impact of increasing the speed of trains on energy costs]. Visnyk Dnipropetrovskoho natsionalnoho universytetu zaliznychnoho transportu imeni akademika V. Lazariana [Bulletin of Dnipropetrovsk National University of Railway Transport named after Academician V. Lazaryan], 2008, issue 20, pp. 233-239.
Kurhan M. B., Baidak S. Yu., Khmelevska N. P. Systemnyy pidkhid do vyrishennya zadachi enerhozberezhennya v koliynomu hospodarstvi [The systems approach to solving the problem of energy conservation in railroad facilities]. Materialy IV Mizhnarodnoyi naukovo-praktychnoyi konferentsiyi "Enerhozberezhennya na zaliznychnomu transporti i v promyslovosti (Volovets', 11.06 – 14.06.2013)" [Proc. of the 4th Int. Scientific and Practical Conf. “Energy efficiency on railway transport and in industry”]. Dnipropetrovsk, 2013, pp. 59-60.
Downloads
Published
Issue
Section
License
При направленні статті в редакцію, автор гарантує, що стаття надається для публікації уперше і раніше не була опублікована в інших виданнях повністю або частково.
Підписанням ліцензійного договору автор(и) підтверджує(ють), що має(ють) виняткове авторське право на статтю і передає(ють) невиняткові права на свою статтю видавництву журналу «Електрифікація транспорту» для публікації в черговому номері журналу. Автор(и) так само дає(ють) згоду на передачу і розміщення електронної версії своєї статті на сайтах баз даних, створюваних і поширюваних через Інтернет.