DOI: https://doi.org/10.15802/etr.v0i7.42319

The definition of speed and power density nominal mode of passenger electric locomotives

С. В. Арпуль

Abstract


Analyze the core of the work and methods of definition of parameters nominal mode of freight locomotives and made appropriate adjustments to the method of determination of rated speed and power passenger locomotives.

The main criteria determining the optimum values of parameters of electric locomotives for passenger traffic, as well as rational values of the cardinality of a number of electric locomotives.

It is shown that when used the approach to determining the weight of electric locomotive, at the fixed value of speed of movement of the nominal mode, control mode draught corresponding to the minimum consumption of electricity, will be the same for different trains trains and is determined only parameter is the starting rate (or rate movements in the nominal mode).

Methodology of determining the optimal starting speed passenger electric locomotives and power density of the nominal mode.

Keywords


speed rated mode; accelerating power unit rated power of the main specific resistance movement; weight train

References


Сломянский А. В. Выбор типов магистральных локомотивов / А. В. Сломянский // Тр. ВНИИЖТа. – М.: Трансжелдориздат, 1960. – № 184. – 164 с.

Гетьман Г. К. Моделирование ограничений области допустимых управлений уравнения движения поезда в задачах тягового обеспечения / Г. К. Гетьман // Вісник Харківського державного політехнічного університету: зб. наук.пр. – Харків: ХДПУ, 1999. – № 85. – С.44-51.

Гетьман Г. К. Определение оптимальной по минимуму расхода энергии на движение поезда мощности локомотива // Транспорт. Математичне моделювання в інженерних та економічних задачах транспорту: Зб. наук.пр. / Ред. кол.: Босов А. А. /гол. ред./ та ін. – Дніпропетровськ: Січ, 1999. – С. 177–182.

Арпуль С. В. Моделирование области допустимых управлений уравнения движения пассажирского поезда / С. В. Арпуль // Вісник Дніпрпетровського національного університету залізничного транспорту імені академіка В.Лазаряна. – 2004. – № 4. – С.17-22.

Гетьман Г. К. Применение методов векторной оптимизации для решения задач тяговых расчетов / Г. К. Гетьман // Вісник Харківського державного політехнічного університету: зб. наук. пр. – Харків: ХДПУ, 1999. – № 62. – С.12-19.

REFERENCES

Slomyanskiy A. V. Vybor tipov magistralnykh lokomotivov [Selection of the locomotive types] / A. V. Slomyanskiy // Tr. VNIIZhTa. – M.: Transzheldorizdat, 1960. – № 184. – 164 p.

Getman G. K. Modelirovanie ogranicheniy oblasti dopustimykh upravleniy uravneniya dvizheniya poezda v zadachakh tyagovogo obespecheniya [Modeling of the limitations of the tolerance departments of the equations of motion of the train in the tasks of traction ensure] / G. K. Getman // Vіsnik Kharkіvskogo derzhavnogo polіtekhnіchnogo unіversitetu: zb. nauk.pr. – Kharkіv: KhDPU, 1999. – № 85. – pp. 44-51.

Getman G. K. Opredelenie optimalnoy po minimumu raskhoda energii na dvizhenie poezda moshchnosti lokomotiva [Determination of optimal on a minimum consumption of energy for the movement of the trains of the the locomotive power] // Transport. Matematichne modelyuvannya v іnzhenernikh ta ekonomіchnikh zadachakh transportu: Zb. nauk.pr. / Red. kol.: Bosov A. A. /gol. red./ ta іn. – Dnіpropetrovsk: Sіch, 1999. – pp. 177–182.

Arpul S. V. Modelirovanie oblasti dopustimykh upravlenii uravneniia dvizheniia passazhirskogo poezda [Modeling of the feasible region the departments of the equations of motion a passenger train] /S/ V/ Arpul // Vіsnik Dnіprpetrovskogo natcіonalnogo unіversitetu zalіznichnogo transportu іmenі akademіka V.Lazariana. – 2004. – № 4. – С.17-22.

Getman G. K. Primenenie metodov vektornoi` optimizatcii dlia resheniia zadach tiagovy`kh raschetov [The use of the vector optimization methods for solving problems of traction calculation] / G. K. Getman // Vіsnik Kharkіvskogo derzhavnogo polіtekhnіchnogo unіversitetu: zb. nauk.pr. – Kharkіv: KhDPU, 1999. – № 62. – С.12-19.


GOST Style Citations