Results of continuous wireless mode changes on experimental sections of the changed current of the Lviv railway

Authors

  • А. М. Муха Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Ukraine
  • Д. В. Устименко Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Ukraine
  • О. Ю. Балійчук Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Ukraine
  • О. Я. Куриленко Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.15802/etr.v0i13.117812

Keywords:

pantograph strokes, contact pair, current collector, contact wire, wear rate, pantograph contact insert

Abstract

The article presents the results of the work on the evaluation of the wear of the contact wire in the areas of alternating current during the operation of the electromotive force equipped with different types of contact lining pantograph. The authors found that prior to the beginning of the experiment there was an exceeding of the standard for wear of the contact wire in 1,37 times. During the course of the work in circulation at the experimental site there were about 30% of the electromotive structure equipped with strips of pantographs from the material "Romanite-UHFL". This made it possible to create a protective conductive film and, as a result, to significantly reduce the wear of the contact wire.

Author Biographies

А. М. Муха, Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна

Кафедра «Електротехніка та електромеханіка»

Д. В. Устименко, Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна

Кафедра «Електротехніка та електромеханіка»

О. Ю. Балійчук, Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна

Кафедра «Електротехніка та електромеханіка»

О. Я. Куриленко, Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна

Кафедра «Електротехніка та електромеханіка»

References

Ustymenko D. V. Suchasniy stan problemi strumoznImannya na elektrifIkovanih zalIznitsyah [The current state of the problem of screw-in on electrified railways] / D. V. Ustymenko. Electrification of transport, 2016, vol. 12, 71-75 s.

Berent V. Ya. Materialyi i svoystva elektricheskih kontaktov v ustroystvah zheleznodorozhnogo transporta [The materials and properties of the electrical contact devices in railway transport] / V.Ya. Berent. - M.: Intekst. 2005. – 408p.

Sydorov O. A. Issledovanye i prognozirovanye iznosa kontaktnykh par system tokosema s ghoskim tokoprovodom: Monografia [Research and forecasting of wear contact pairs tokosёma systems with rigid current lead]/ O.A. Sydorov, S.A. Stupakov.-M.: FGBOU «Uchebno-metodycheskyj tcentr po obrazovanyu na zjeleznodorozjnom transporte». 2012. – 174p.

Tartakovskiy E. D., Romanov S. M., Romanov D. S. Tokos'emnyie vstavki iz novogo fullereno-uglerodnogo materiala «Romanit-UVLSh» [Current collector inserts from the new fullerene-carbon material "Romanite-UVLSh"] / E. D. Tartakovskiy, S. M. Romanov, D. S. Romanov. Railway transport of Ukraine, 2007, vol. 3, 41-44 s.

Tartakovskiy E. D., Romanov S. M., Romanov D. S. Ekspluatatsiya tokos'emnyih vstavok iz novogo materiala «Romanit-UVLSh» [Operation of current collector inserts from the new material "Romanite-UVLSh"] / E. D. Tartakovskiy, S. M. Romanov, D. S. Romanov. Railway transport of Ukraine, 2007, vol. 5, 74-78 s.

Pravila ulashtuvannya ta tehnIchnogo obslugovuvannya kontaktnoYi merezhI elektrifIkovanih zalIznits (TsE-0023) [Rules for the arrangement and maintenance of the contact network of electrified railways (CE-0023)] / K.: LLC "Infra", 2008, 208 s.

Published

2017-12-07

Issue

Section

Power Supply