DOI: https://doi.org/10.15802/etr.v0i12.101808

Microprocessor systems and methods for determining switching resources hv circuit breaker of traction networks

Л. Л. Гончарова

Abstract


The results of the analysis of the current state of scientific research in the field of optimization procedures intellectualization of electricity for traction, shows that current trends to ensure a high level of efficiency and optimization of power associated with the need for the cycle of research in the field of spectrum management procedures intellectualization fleeting process of continuous power and railways mode monitoring of high-voltage switches. These mathematical models and computer-oriented methods for determining the safety of vulnerable nodes high switching devices as the basis of synthesis of computer monitoring tools mode. A microprocessor system resource definition switching high-voltage switches traction networks, realizing the only position information monitoring mode settings control the functioning and forecast residual, waste, and critical resource.


Keywords


mathematical model; method; resource; monitoring; microprocessor system.

References


Metody organizacii' intelektual'nyh elektrychnyh merezh zaliznyc' na osnovi koncepcii' SMART Grid [Methods of intelligent electrical networks of railways on the concept of SMART Grid] // Informacijno-kerujuchi systemy na zaliznychnomu transporti. [Information controlling systems for railway], 2014, No 2, pp.29 –37.

Butkevych O.F., LevkonjukA.V., Stasjuk O.I. Pidvyshhennja nadijnosti monitoryngu dopustymosti zavantazhen' kontrol'ovanyh peretyniv energosys-tem [Improving the reliability of monitoring admissibility downloads intersections of controlled power systems] // Tehnichna elektrodynamika [Technical electrodynamics], 2014, No 2, pp. 56-67.

Goncharova L.L. Matematychni modeli komp’juternoi' intelektualizacii' tehnologij synhron-nyh vektornyh vymiriv parametriv elektrychnyh me-rezh [Mathematical models of computer technologies intellectualization synchronous vector measurements of parameters of power networks]. Kibernetyka i systemnyj analiz [Cybernetics and System Analysis], 2016, No 5, pp. 41-49. http://www.kibernetika.org,

Goncharova L.L. Dyferencijni matematychni modeli doslidzhennja komp’juternoi' arhitektury vse-rezhymnoi' systemy keruvannja dystancii' elektropo-stachannja zaliznyc' [Differential mathematical model studies computer architecture vserezhymnoyi distance control system electrical railways]. Kibernetyka i systemnyj analiz [Cybernetics and System Analysis], 2017, No 1, pp. 1-8. http://www.kibernetika.org


GOST Style Citations


Стасюк О.І., Гончарова Л.Л., Максимчук В.Ф.  Методи організації інтелектуальних електричних мереж залізниць на основі концепції SMART Grid // Інформаційно-керуючі системи на залізничному транспорті. – 2014. № 2 –С.29 –37.

Буткевич О.Ф., ЛевконюкА.В., Стасюк О.І. Підвищення надійності моніторингу допустимості завантажень контрольованих перетинів енергосистем // Технічна електродинаміка. – 2014. - №2 – С. 56-67.

Гончарова Л.Л. Математичні моделі комп’ютерної інтелектуалізації технологій синхронних векторних вимірів параметрів електричних мереж // Гончарова Л.Л., Стасюк О.І. Кібернетика і системний аналіз, Київ-2016, №5 – С 41-49. http://www.kibernetika.org,

Гончарова Л.Л. Диференційні математичні моделі дослідження комп’ютерної архітектури всережимної системи керування дистанції електропостачання залізниць // Гончарова Л.Л., Стасюк О.І. Кібернетика і системний аналіз, Київ-2017, № 1 – С 1-8. http://www.kibernetika.org,