DOI: https://doi.org/10.15802/etr.v0i12.101797

Current state reliability of the elements of mechanical parts freight locomotives

Р.М. Шидловський, М.О. Баб’як, В.В. Артемчук

Abstract


The article examines the reasons statements of electric locomotives on unplanned repair in Lviv railway, causes wear of the mechanical units of electric locomotives, features and characteristics of the kinematic scheme cradle suspension  locomotives. Designed recommendations to improve the performance and reliability of the mechanical part of the series electric locomotives VL10, VL11M, VL80.

 


Keywords


еlectric transport; power recuperation; dispersed power supply; zone recovery; the voltage at the poles.

References


Transportna stratehiya Ukrayiny na period do 2020 roku [Transport Strategy of Ukraine till 2020 year].Cabinet of Ministers of Ukraine, 2010. Available at: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2174-2010-%D1%80

Kompleksna prohrama onovlennya zaliznychnoho rukhomoho skladu Ukrayiny na 2008-2020 roky [Comprehensive program update railway rolling stock Ukraine in 2008-2020 years ]. Kyiv, Ministry of Transport and Communications of Ukraine, Ukrzaliznytsia, 2009. – 300 p.

Polozhennya pro planovo-poperedzhuval'nu systemu remontu i tekhnichnoho obsluhovuvannya tyahovoho ta motorvahonnoho rukhomoho skladu (elektrovoziv, teplovoziv, elektro ta dyzel'-poyizdiv). [The provisions of the planned warning system repair and maintenance of traction and motor-wagon rolling stock (locomotives, diesel locomotives, electric and diesel trains)].Kyiv, Ministry of Infrastructure of Ukraine, Ukrzaliznytsia, 2015.

Analiz stanu bezpeky rukhu poyizdiv v lokomotyvnomu hospodarstvi L'vivs'koyi zaliznytsi za 2014-2015 r.r.[Analysis of traffic safety in the locomotive department of Lviv railway for 2014-2015 years]. Lviv, Lviv Railway, 2015.

Milovanov A.A. Povyishenie ekspluatatsionnoy effektivnosti lyulechnogo podveshivaniya lokomotivov primeneniem opornyih sfericheskih sharnirov.AvtoreferatDiss. [Increase operational efficiency cradle suspension locomotives using the reference spherical joints]. Irkutsk, 2004. Available at:http://www.dissercat.com/content/povyshenie-ekspluatatsionnoi-effektivnosti-lyulechnogo-podveshivaniya-lokomotivov-primenenie#ixzz4CL2Mu5ED

BirjukovI. V., Savos'kinA. N., BurchakG. P. Mehanicheskaja chast' tjagovogo podvizhnogo sostava [Mechanical parts traction rolling stock].Moscow, Transport Publ., 1992.440 p.

Litvinenko A. V., YUjalin D.S., YUjalin S.N. Vtulka ryichajnoy tormoznoy sistemyi relsovogo transporta[Bushing brake lever rail transport]PatentRU no. 2441787 S1, 2010. Available at: http://www.freepatent.ru/images/patents/17/2441787/patent-2441787.pdf

Kolomiets T. V., Marin E. V., Motorin S.V., Ozolin A. A.Vtulka ryichajnoy tormoznoy sistemyi relsovogo transporta[Bushing brake lever rail transport] PatentRU no.2499921 S1, 2012. Available at: http://www.freepatent.ru/images/patents/497/2499921/patent-2499921.pdf


GOST Style Citations


Транспортна стратегія України на період до 2020 року: [схвалена розпорядженням Кабінету Міністрів України від 20 жовтня 2010 р. N 2174-р]. – [Електрон. ресурс]. – Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2174-2010-%D1%80

Комплексна програма оновлення залізничного рухомого складу України на 2008-2020 роки[схвалена розпорядженням Кабінету Міністрів України від 27серпня 2008 р. N 1155-р]. – Київ: Міністерствотранспорту та зв’язку України, Укрзалізниця, 2009. – 300 с.

Положення про планово-попереджувальну систему ремонту і технічного обслуговування тягового та моторвагонного рухомого складу (електровозів, тепловозів, електро та дизель-поїздів): [наказ Укрзалізниці N 429Ц/од від 15.10.2015р.]. – Київ: Міністерство інфраструктури України, Укрзалізниця, 2015.

Аналіз стану безпеки руху поїздів в локомотивному господарстві Львівської залізниці за 2014-2015 р.р. – Львів: Львівська залізниця, 2015.

Милованов А.А. Повышение эксплуатационной эффективности люлечного подвешивания локомотивов применением опорных сферических шарниров: автореф. дис. канд. тех. наук: /Милованов Алексей Алексеевич; Иркутский государственный университет путей сообщения. – Иркутск, 2004. Режим доступа: http://www.dissercat.com/content/povyshenie-ekspluatatsionnoi-effektivnosti-lyulechnogo-podveshivaniya-lokomotivov-primenenie#ixzz4CL2Mu5ED

Механическая часть тягового подвижного состава: Учебник для вузов ж.-.д. трансп./И. В. Бирюков, А. Н. Савоськин, Г. П. Бурчак и др.; Под ред. И. В. Бирюкова. – М.: Транспорт, 1992. – 440 с.

Патент 2441787 С1, RU МПК B61H 13/34, F16C 33/04. Втулка рычажной тормозной системы рельсового транспорта /Литвиненко А. В., Южалин Д.С., Южалин С.Н. (RU) – № 2010137691/11; заявл. 09.09.2010; опубл. 10.02.12, Бюл. №4. – [Електрон. ресурс]. Режим доступа: http://www.freepatent.ru/images/patents/17/2441787/patent-2441787.pdf

Патент 2499921 С1, RU МПК F16C 33/04,F16C 33/12,B61H 13/34. Втулка рычажной тормозной системы рельсового транспорта /Коломиец Т. В., Марьин Э. В., Моторин С.В., Озолин А. А. (RU) – № 2012130413/11, заявл. 23.07.2012; опубл. 27.11.13, Бюл. №33. – [Електрон. ресурс]. Режим доступа:http://www.freepatent.ru/images/patents/497/2499921/patent-2499921.pdf