The rational regulation of mounted capacity of traction means in the process of moving

Authors

  • О. І. Саблін
  • О. І. Бондар

DOI:

https://doi.org/10.15802/etr.v0i2.17946

Abstract

To reduce the excess capacity of electric power control with discrete considered the possibility of operational teams off the traction motors in traction mode. The calculations show that the reduction of excess capacity traction means to reduce the cost of electricity for traction by reducing the cost of electricity from non-uniform energy consumption in the thrust and pulling force range of funds.

References

Бабич В. М. Оптимальное регулирование мощности многоосного сцепа в тяге / В. М. Ба-бич, А. Н. Крыгин // Тезисы докладов «Состояние и перспективы развития электровозостроения в стране». – Новочеркасск, 1991. – С. 12-13.

Гетьман Г. К. Выбор оптимальных параметров электровозов для грузовых перевозок / Г. К. Гетьман // Залізничний транспорт України. – 2000. – №3. – С. 47-51.

Гетьман Г. К. Метод расчета оптимальных мощностей тягового подвижного состава при дискретном распределении массы поездов / Г. К. Гетьман // Информационно-управляющие системы на железнодорожном транспорте. – 1999. – № 2. – С. 44-47.

Сорокин С.В. Анализ потерь электроэнергии в электровозе ВЛ80С и экономия энергозатрат при посекционном регулировании / С. В. Сорокин, В. В. Ширяев // Тезисы докладов «Состояние и перспективы развития электрово-зостроения в стране». – Новочеркасск, 1991. – С. 13-14.

Электровоз ВЛ8. Руководство по эксплуатации. – М.: Транспорт, 1973. – 311 с.

Теория электрической тяги: учебник [для студ. вузов] / Розенфельд В. Е., Исаев И. П., Сидоров Н. Н., Озеров М. И. – М.: Транспорт, 1995. – 328 с.

REFERENCEC

Babych V. M. Babych V. M. ,Krygyn A. N. Optymal'noe regulyrovanye moshhnosty mnogoosnogo scepa v tjage [Optimal power control multiaxial locked in traction]. Tezyisy dokladov «Sostojanye y perspektyvy razvytyja elektrovozostroenyja v strane»

[Proc. dokladov Int. Scientific and Practical Conf."Status and prospects of electric locomotive in the country"]. Novocherkassk, 1991, pp. 12-13.

Get'man G. K. Vybor optymal'nyh parametrov elektrovozov dlja gruzovyh perevozok [Choice of optimal parameters for freight locomotives]. Zaliznychnyj transport Ukrai'ny-Rail transport in Ukraine, 2000, no.3,pp. 47-51.

Get'man G. K. Metod rascheta optymal'nyh moshhnostej tjagovogo podvyzhnogo sostava pry dyskretnom raspredelenyy massy poezdov [Method of calculating the optimum capacity of locomotives at discrete mass distribution trains]. Ynformacyonno-upravljajushhye systemy na zheleznodorozhnom transporte – Management information systems in rail transport,1999, no. 2, pp. 44-47.

Sorokyn S.V., Shyrjaev V. V. Analyz poter' elektroenergyy v elektrovoze VL80S y ekonomyja energozatrat pry posekcyonnom regulyrovanyy [Analysis of energy losses in electric locomotive VL80S and saving energy in the regulation section by section]. Tezysy dokladov «Sostojanye y perspektyvy razvytyja elektrovo-zostroenyja v strane»

[ Proc. dokladov Int. Scientific and Practical Conf. "Status and prospects of electrum-zostroeniya in the country"]. Novocherkassk, 1991, pp.13-14.

Elektrovoz VL8. Rukovodstvo po ekspluatacyy. – M.: Transport, 1973. – 311 s.

Rozenfel'd V. E., Ysaev Y. P., Sydorov N. N., Ozerov M. Y. Teoryja elektrycheskoj tjagy: uchebnyk [dlja stud. vuzov] [Theory of electric traction: the textbook [for stud. universities]. Moscow,: Transport Publ., 1995. 328 p.

Published

2013-10-21

Issue

Section

Power Supply